Šampiony v nákupech na internetu jsou Britové, ukázal úterní zveřejněný průzkum společnosti RegioData mezi 20 převážně evropskými zeměmi. Češi v žebříčku obsadili 14. místo za třináctými Slováky. Průzkum se soustředil na nákupy zboží, služby, například objednávky turistických zájezdů, v údajích zahrnuty nejsou. Podíl internetových nákupů podle odborníků ve střednědobém horizontu vzroste o 30 až 35 procent.

Britové nyní na internetu ročně nakoupí zboží za 1118 eur (29 240 korun), Turci jen za 72 eur. U Čechů je to něco kolem 200 eur (5230 korun) na osobu. Podíl internetového prodeje v ČR činí 7,1 procenta z celkového prodeje, v Británii to je více než dvojnásobek - 16,8 procenta.

Obyvatelé britských ostrovů na internetu s oblibou objednávají i potraviny, například prostřednictvím obchodu Tesco. V této zemi spolu s Německem, Itálií a Nizozemskem také podíl internetových nákupů nejdynamičtěji roste, všímá si agentura APA.

Na opačném konci žebříčku skončilo Polsko, Rusko a Turecko. Zdejší nižší kupní síla se podle autorů studie pojí s nepříznivou geografií, která ztěžuje logistiku. Doručování objednaného zboží na sever Sibiře by se zřejmě nedalo zvládnout, domnívá se studie.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru