Britsko-nizozemský výrobce potravin a spotřebního zboží Unilever se dohodl na prodeji své divize margarínů a pomazánek. Za více než 6,8 miliardy eur (přes 175 miliard korun) ji získá americká investiční společnost KKR. Firma, která své výrobky prodává i na českém trhu, to uvedla ve svém pátečním sdělení. Součástí divize jsou mimo jiné značky Flora nebo ProActiv.

Obchod s margarínem už není pro firmu klíčový a management se domnívá, že "jiní jej dokážou provozovat lépe". Unilever se naopak chce soustředit na rychleji rostoucí druhy zboží. Firma přehodnocuje své aktivity, neboť v únoru odmítla nabídku na převzetí od konkurenta Kraft Heinz.

Transakci mezi Unileverem a KKR ještě budou schvalovat regulační orgány. Obchod by měl být uzavřen v polovině příštího roku.

Do portfolia Unileveru patří i značky Persil, Domestos a majonéza Hellmann’s. Firma působí v 60 zemích.

V České republice prodává Unilever širokou škálu produktů, například rostlinné tuky, majonézy a dresinky Hellmann’s, margaríny Flora, Rama, Perla či Hera a kořenicí směsi nebo omáčky Knorr. Do portfolia Unileveru patří také zmrzliny Algida, Míša nebo Ledňáček a kosmetické značky Dove a Rexona.

Investiční společnost KKR sídlí v New Yorku a ke konci září spravovala majetek za 153 miliard dolarů (3,3 bilionu korun). Podnik má dlouhou historii akvizic ve spotřebitelském sektoru, investoval i do indických restaurací Coffee Day Resorts.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru