Čistý zisk největšího světového výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike v prvním finančním čtvrtletí klesl téměř o čtvrtinu na 950 milionů dolarů (21 miliard korun). Kvůli poklesu prodeje na klíčovém severoamerickém trhu pak firma vykázala nejpomalejší růst tržeb za téměř sedm let, uvedla agentura Reuters.

Americká společnost Nike čelí rostoucí konkurenci ze strany německého rivala Adidas. Celkové tržby ve čtvrtletí, které skončilo 31. srpna, vzrostly pouze nepatrně, a to na 9,07 miliardy dolarů (200,1 miliardy korun) z 9,06 miliardy před rokem. V Severní Americe klesly o tři procenta, což představuje první pokles za uplynulých deset čtvrtletí.

V Číně se tržby nicméně zvýšily o devět procent a v Evropě, na Blízkém východě a v Africe vzrostly o čtyři procenta. Firma předpokládá, že růst prodeje na zahraničních trzích jí zajistí dosažení plánovaného růstu celoročních tržeb.

Společnost Nike v reakci na zostřující se konkurenci na trhu a na rychle se měnící spotřebitelské trendy nyní reorganizuje své aktivity. V červnu uvedla, že v rámci reorganizace sníží počet zaměstnanců zhruba o dvě procenta. Koncem uplynulého finančního roku firma zaměstnávala přes 70 000 lidí, ohlášené opatření by tak mělo vést ke zrušení zhruba 1400 pracovních míst.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru