Čistý zisk největšího světového výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike v prvním finančním čtvrtletí klesl téměř o čtvrtinu na 950 milionů dolarů (21 miliard korun). Kvůli poklesu prodeje na klíčovém severoamerickém trhu pak firma vykázala nejpomalejší růst tržeb za téměř sedm let, uvedla agentura Reuters.

Americká společnost Nike čelí rostoucí konkurenci ze strany německého rivala Adidas. Celkové tržby ve čtvrtletí, které skončilo 31. srpna, vzrostly pouze nepatrně, a to na 9,07 miliardy dolarů (200,1 miliardy korun) z 9,06 miliardy před rokem. V Severní Americe klesly o tři procenta, což představuje první pokles za uplynulých deset čtvrtletí.

V Číně se tržby nicméně zvýšily o devět procent a v Evropě, na Blízkém východě a v Africe vzrostly o čtyři procenta. Firma předpokládá, že růst prodeje na zahraničních trzích jí zajistí dosažení plánovaného růstu celoročních tržeb.

Společnost Nike v reakci na zostřující se konkurenci na trhu a na rychle se měnící spotřebitelské trendy nyní reorganizuje své aktivity. V červnu uvedla, že v rámci reorganizace sníží počet zaměstnanců zhruba o dvě procenta. Koncem uplynulého finančního roku firma zaměstnávala přes 70 000 lidí, ohlášené opatření by tak mělo vést ke zrušení zhruba 1400 pracovních míst.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru