Sociální síť Twitter prohloubila ve druhém čtvrtletí ztrátu na 116,5 milionu dolarů (2,6 miliardy korun) ze 107,2 milionu dolarů loni. Ke ztrátě výrazně přispěly odpisy. Firma však současně uvedla, že její příjmy klesly a nepodařilo se jí ve srovnání s prvním čtvrtletím zvýšit počet měsíčních aktivních uživatelů kvůli silné konkurenci Facebooku a aplikaci Snapchat. Akcie po oznámení výsledků propadly o 12 procent.

Příjmy klesly o 4,7 procenta na 573,9 milionu dolarů. Příjmy z reklamy se snížily až o osm procent na 489 milionů dolarů. Twitter se snaží zvýšit příjmy prostřednictvím dohod o živém přenosu akcí, v dubnu však utrpěl výrazný neúspěch, když přišel o možnost živého přenosu zápasů americké fotbalové ligy NFL v letošním roce. Místo něj dohodu získala firma Amazon.com.

Průměrný počet měsíčních aktivních uživatelů činil ve druhém čtvrtletí 328 milionů. Meziročně sice počet aktivních uživatelů vzrostl o pět procent, proti prvnímu čtvrtletí však počet uživatelů stagnoval a zaostal za očekáváním analytiků. Počet aktivních uživatelů je důležitým ukazatelem výkonu sociálních sítí, napsala agentura Reuters. Počet uživatelů z USA, kteří přinášejí síti nejvíce peněz, dokonce klesl o dva miliony na 68 milionů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru