Čistý zisk provozovatele sociální sítě Facebook ve druhém čtvrtletí meziročně vzrostl o 71 procent na 3,89 miliardy dolarů (zhruba 86 miliard korun). Oznámila to ve čtvrtek firma, která těží ze silného růstu příjmů z reklamy na mobilních zařízeních.

Celkové příjmy společnosti se zvýšily téměř o 45 procent na 9,32 miliardy dolarů. Podíl inzerce na mobilních zařízeních na celkových příjmech podniku z reklamy vzrostl na 87 procent z 84 procent před rokem, napsala agentura Reuters.

Zisk na akcii stoupl na 1,32 dolaru ze 78 centů před rokem. Výsledky tak překonaly očekávání analytiků, kteří podle průzkumu agentury Reuters počítali se ziskem 1,13 dolaru na akcii a s příjmy 9,20 miliardy dolarů.

Spoluzakladatel a šéf společnosti Mark Zuckerberg před koncem června oznámil, že k Facebooku se již připojují dvě miliardy uživatelů měsíčně.

Ve čtvrteční zprávě firma uvedla, že na konci druhého čtvrtletí činil počet takovýchto uživatelů zhruba 2,01 miliardy, což představuje meziroční nárůst o 17 procent.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru