Americká oděvní firma Ralph Lauren hospodařila ve svém čtvrtém čtvrtletí, které končí 1.dubna, se ztrátou 204 milionů dolarů (4,9 miliardy korun), která je ale nižší, než se čekalo. Společnosti podle jejího čtvrtečního sdělení pomohlo omezení výprodejů a snížení zásob, které umožňují vyšší marži.

Ralph Lauren se podobně jako některé jiné luxusní módní značky musí vyrovnávat s menším zájmem o výběrové zboží a doplňky. Na čtvrtletní ztrátě se podepsalo mimo jiné 300 milionů dolarů určených na restrukturalizaci. Tržby se snížily o 16,3 procenta na 1,57 miliardy dolarů (37,6 miliardy korun) a téměř se kryly s odhadem analytiků agentury Thomson Reuters. Loni ve stejném období zaznamenala firma ještě čistý zisk 41,3 milionu dolarů.

Ve snaze oživit své podnikání jmenoval podnik, jehož kreativním ředitelem zůstává zakladatel Ralph Lauren, ve středu nového šéfa Patrice Louveta. Společnost se méně soustřeďuje na reklamní aktivity, sází na vyšší prodej dražších výrobků a snižování výrobních nákladů. Také se zvyšuje marže, která ve čtvrtém čtvrtletí stoupla téměř o procentní bod.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru