Nová televizní stanice Tuty určená pro dětské a dospívající diváky startuje od 1. června. Vysílat bude animované pořady, hudební klipy z YouTube, ale i vlastní projekty a provozovatelé chtějí spolupracovat také s youtubery.

Logo nové televize
TUTY Logo

Tuty TV bude zastupovat společnost Atmedia, která spolupracuje s 25 televizními stanicemi v České republice a na Slovensku. Tuty bude dostupná přes běžnou anténu, satelit, kabel a také bude vysílat i živě na internetu. Jako jediná komerční televize určená pro mladou generaci plánuje vysílat zdarma.

Televize se zaměřuje převážně na děti od 4 do 10 let a mládež od 11 do 17 let. "Naše cílová skupina se během dne u televize střídá. Proto začínáme ranním blokem seriálů a zpívánek pro ty nejmenší. Dopoledne bude naplněné hudebními klipy a večerní program bude patřit teenagerům," uvedl programový ředitel televizní stanice Tuty Tomáš Kubizňák. Pro nejmladší zařadí Tuty například nejnovější řadu seriálu Teletubbies, která vznikla v roce 2015. Na teenagery zacílí hraný seriál Degrassi, který vyhrál ocenění televizních zahraničních stanic.

Novinkou pro televizní obrazovky je zařazení obsahu z YouTube. "Spojili jsme se s dvacítkou těch nejlepších youtuberů, kteří zveřejňují různý obsah od beautymagzínů až k cestování. Patří k nim například Lucky a Juan: Daily Vlog či Hope Marie," vysvětlil Kubizňák.

Nejmenším diváků Tuty TV nabídne Teletubbies
TUTY akvizice Teletubbies

Generálním ředitelem televize je podnikatel Miroslav Maxa, jméno skutečného majitele však zástupci Tuty TV zveřejnit nechtěli. "Jedná se o čistě český projekt, provozovatelem Tuty TV je česká akciová společnost Tuty Broadcasting, která nepatří pod žádnou z televizních skupin," komentoval vlastnickou strukturu obchodní ředitel televize Pavel Bouček na tiskové konferenci. Podle jeho slov platí investoři za spuštění projektu desítky milionů korun. S návratností investice počítají do tří let. 

V letošním roce by chtěli provozovatelé dosáhnout 1 procentní sledovanosti ve věkové skupině 4-14 let. V příštím roce chtějí růst na 1,5 procenta. S návratností investice počítají do tří let.

Tuty má v současné době dva kmenové zaměstnance, do budoucna plánují provozovatelé jejich počet navýšit na deset. Spoléhat budou ale převážně na externí pracovníky. "Jedním z našich vlastních projektů bude blok zaměřený na cvičení a zdravý životní styl, kterým bude diváky provázet známý fitness trenér a muž roku Jakub Kraus," přiblížil Kubizňák.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru