Škoda Auto dnes vyrobila v hlavním závodě v Mladé Boleslavi desetimiliontý vůz. Jubilejním vozem je bílá Fabia Monte Carlo. Automobil zůstane ve Škoda Auto muzeu, uvedla automobilka v tiskové zprávě.

„Deset milionů vyrobených vozů značky Škoda jen v Mladé Boleslavi je dokladem síly českého automobilového průmyslu a inženýrského umu,“ prohlásil k události předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland.

Škodovka vyrábí auta i ve svých závodech v Kvasinách a ve Vrchlabí a také v zahraničí, do pololetí jich vyrobila více než 13,5 milionu. Do roku 2018 chce automobilka, která od roku 1991 patří koncernu Volkswagen, svůj prodej minimálně zdvojnásobit na 1,5 milionu vozů ročně.

Vozy se v Mladé Boleslavi vyrábějí 106 let. V hlavním závodě největší české automobilky začali průkopníci automobilismu Václav Laurin a Václav Klement s výrobou vozů v roce 1905.

„Jsme hrdi na více než stoletou tradici výroby automobilů v srdci Evropy. Je dokladem síly naší značky. Od roku 1905, kdy průkopníci automobilismu Václav Laurin a Václav Klement začali s výrobou vozů, mají auta ‚made in Czech Republic’ a ‚by ŠKODA’ u zákazníků na celém světě skvělý zvuk," dodal Vahland.

Podle Vahlanda jen v uplynulých 20 letech automobilka zvýšila své celosvětové prodeje na čtyřnásobek. "Modelová paleta se od
roku 1991 rozrostla z jednoho modelu na současných sedm modelových řad," konstatoval.

Modelová ofenzíva

Automobilka chystá v příštích letech svou největší modelovou ofenzivu. V nejbližších dvou až třech letech podle Vahlanda představí každých šest měsíců nový vůz. Na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu představila v podobě vozu Mission L konkrétní prognózu kompaktní limuzíny. Krátce poté představila v Mladé Boleslavi malý vůz Citigo.

"Nová kompaktní limuzína a další nové modely jsou garantem toho, že v našem kurzu budeme i v příštích letech úspěšně pokračovat," doplnil Vahland.

Proto v Mladé Boleslavi i v Kvasinách, ale i Číně a Rusku, intenzivně buduje nové výrobní kapacity. V Kosmonosích koncem roku 2011 otevře nové školící centrum pro zaměstnance.

V Číně bude Škoda ve spolupráci s mateřským koncernem Volkswagen v Šanghaji od konce roku 2012 vyrábět novou kompaktní limuzínu a od roku 2013 kompaktní SUV Yeti.

V Indii již výrobu kompaktní limuzíny pod názvem Škoda Rapid zahájila. V Rusku bude od konce roku 2011 ze závodu automobilky GAZ Group v Nižním Novgorodu sjíždět model Yeti.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru