Česká automobilka Škoda Auto zahájila v indickém závodě v Pune sériovou výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid. Na indický trh ji uvede ještě letos. Automobilka to oznámila v tiskové zprávě, výši investice nezveřejnila.

Název Rapid měl nést podle dřívějších neoficiálních informací vůz označovaný zatím MissionL, který automobilka představila na letošním frankfurtském autosalonu.

Indická adaptace limuzíny Rapid podle automobilky "v mimořádné míře zohledňuje přání indických zákazníků a dále posílí pozici značky Škoda v zemi." Podle odhadu odborníků má Indie do konce desetiletí postoupit mezi pět největších automobilových trhů světa.

"Indie je prvním trhem, na kterém uvádíme nový model Rapid. To podtrhuje význam této země pro náš podnik“, zdůrazňuje předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland.

"V příštích letech chceme na celém světě podstatně přidat. Za tímto účelem podstatně posílíme naše mimoevropské aktivity. Indický trh přitom hraje centrální roli, neboť Indie patří vedle Číny a Ruska mezi trhy s největším potenciálem. Nový Rapid je pro tyto růstové trhy správným vozem, který přichází ve správný čas,“dodal.

Vůz v Indii pro Indii

Škoda Auto je v Indii aktivní od roku 2001 a v letošním roce podstatně zvýšila odbyt. Do konce září činil nárůst téměř 50 procent. Závod Volkswagenu v Pune byl otevřen v roce 2009. Nový Rapid je po modelu Fabia druhým vozem značky Škoda, který se v něm vyrábí. Vedle podniku v Pune vyrábí Škoda v Indii své vozy v závodě v Aurangabádu, a to modely Superb, Laura a Yeti.

„Chceme nadále růst a v Indii jedeme na plný plyn“, zdůrazňuje Vahland: „S investicemi do výroby, do prodejní a servisní sítě a samozřejmě do nových produktů. Nový Rapid má pro to výjimečný význam.“

"Rapid je vozem vyráběným v Indii pro Indii. Vůz nabízí velkorysý prostor, líbivý design, dobrou bezpečnostní výbavu i moderní vyzrálou techniku," dodala automobilka s tím, že s délkou 4,39 metru, šířkou 1,70 metru a výškou 1,47 metru zaujímá svou velikostí pozici mezi modely Fabia a Laura (Octavia). Nabízí pět plnohodnotných míst pro řidiče a cestující a zavazadlový prostor o objemu téměř 500 litrů.

Název Rapid měl nést podle dřívějších neoficiálních informací vůz označovaný zatím MissionL, který se na nedávném autosalonu ve Frankfurtu představil jako šestá modelová řada automobilky, v budoucnu se má jako třetí model vyrábět také v Mladé Boleslavi. Podle médií se má stát náhradou za Octavii Tour.

Volba názvu je v souladu s dříve prezentovanou strategií firmy, podle níž se bude vracet k názvům svých modelů z historie. Výroba MissionL má po Indii podle dřívějších informací v příštím roce začít také v Evropě a Rusku a o rok později v Číně.

Rapid - prostě pravá Škoda

Rapid lze objednat se zážehovým a vznětovým motorem, s oběma motory s manuální, nebo automatickou převodovkou. Jako benzinový motor je v nabídce agregát o objemu 1,6 litru a výkonu 77 kW. Turbodiesel s technologií Common Rail má taktéž zdvihový objem 1,6 litru a výkon 77 kW.

„Rapid je auto pro celou rodinu a pro rozmanité použití. Dostatečně kompaktní pro město, dostatečně prostorný pro delší cesty. Všestranný talent, prostě pravá Škoda“, říká Vahland.

Model Škoda Rapid byl původně sedan, který továrna v Mladé Boleslavi začala vyrábět v roce 1935. Vyrobilo se i několik kusů ve verzi kabriolet. Označení Rapid neslo i kupé odvozené ze Škody 120, které automobilka vyráběla v letech 1984 až 1988.