Odbyt největší jihokorejské automobilky Hyundai Motor a její sesterské společnosti Kia Motors se loni snížil o sedm procent na 7,25 milionu vozů. Zaznamenal tak druhý celoroční pokles za sebou a o milion vozů zaostal za cílem, který si automobilky stanovily. Vyplývá to z údajů, které v úterý firmy zveřejnily. Hyundai vyrábí automobily rovněž v Česku.

Automobilky Hyundai a Kia se v posledních letech potýkají s nedostatečnou nabídkou sportovně-užitkových vozů ve Spojených státech a s negativními dopady diplomatického napětí mezi Jižní Koreou a Čínou, která je největším automobilovým trhem na světě, píše agentura Reuters.

V letošním roce hodlají automobilky Hyundai a Kia zvýšit odbyt o čtyři procenta na 7,55 milionu vozů. Upozorňují však, že podmínky budou obtížné kvůli "zpomalení na velkých trzích, jako jsou USA a Čína, pokračujícímu nízkému růstu světové ekonomiky a obchodnímu protekcionismu ve velkých zemích".

"Letošní cíl automobilek Hyundai a Kia je nižší, než se očekávalo. Vypadá to jako konzervativní cíl odrážející pomalé oživení v Číně a pokračující problémy v USA," uvedl jeden z analytiků makléřské společnosti Korea Investment & Securities. Akcie společnosti Hyundai uzavřely úterní obchodování s poklesem o více než čtyři procenta a akcie firmy Kia ztratily přes dvě procenta.

Hyundai je největší automobilkou v Jižní Koreji a spolu se sesterskou firmou Kia tvoří pátého největšího výrobce aut na světě. Společnost Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u Žiliny na Slovensku.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru