Největší čínský internetový obchod Alibaba Group Holding investuje 22,4 miliardy hongkongských dolarů (62,2 miliardy korun) do nákupu více než třetinového podílu v největším čínském provozovateli hypermarketů Sun Art Retail Group. Alibaba v pondělí uvedla, že se tak stane druhým největším akcionářem společnosti Sun Art, která v Číně provozuje asi 450 hypermarketů.

Transakce je součástí širší snahy společnosti Alibaba propojit internetový obchod s kamennými prodejnami.

"Kamenné prodejny hrají nepostradatelnou roli na cestě ke spotřebiteli," upozornil generální ředitel Alibaby Daniel Zhang. Alibaba od roku 2015 investovala do kamenných prodejen přes 9,3 miliardy dolarů (více než 200 miliard korun).

"Vstupují do oblasti, která není jejich hlavní silnou stránkou," řekl agentuře Reuters jeden z analytiků společnosti Bain & Company. "Na jednu stranu je to skutečně zapotřebí, na stranu druhou ale čelí řadě problémů, s jakými se nikdy nepotýkali," dodal.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru