Americká společnost Twitter ve třetím čtvrtletí výrazně zlepšila hospodaření. Vykázala sice čistou ztrátu, ovšem bez započtení jednorázových vlivů by měla zisk.

Provozovatel stejnojmenné mikroblogové sítě ve čtvrtek také uvedl, že na konci září měl 330 milionů aktivních uživatelů měsíčně, což je o čtyři miliony více než na konci předchozího kvartálu.

Čistá ztráta ve třetím čtvrtletí klesla na 21 milionů dolarů (457 milionů korun) ze 103 milionů dolarů ve stejném období loni. V přepočtu na akcii činila tři centy, zatímco analytici v anketě agentury Reuters očekávali v průměru ztrátu šest centů na akcii. Bez započtení jednorázových položek měl Twitter dokonce zisk, a to deset centů na akcii.

Twitter očekává, že ve čtvrtém čtvrtletí se poprvé ve své historii dostane do zisku bez ohledu na jednorázové položky, které zatížily hospodaření ve třetím čtvrtletí. V uplynulých měsících firma provedla rozsáhlé škrty a zajistila si další zdroje příjmů mimo reklamu.

Tržby ve třetím čtvrtletí činily 590 milionů dolarů (12,8 miliardy korun), což představuje čtyřprocentní pokles oproti stejnému období loňského roku. Analytici očekávali pokles až na 587 milionů dolarů. Společnost připisuje značnou část poklesu dříve oznámenému rozhodnutí ukončit reklamní produkt TellApart.

Akcie firmy zamířily po oznámení výsledků hospodaření prudce vzhůru. Ještě před začátkem řádného obchodování přidávaly asi 12 procent na 19,20 USD.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru