Jihokorejské automobilce Hyundai Motor ve druhém čtvrtletí klesl čistý zisk o polovinu na 816,9 miliardy wonů (16,3 miliardy korun). Byl tak nejnižší od roku 2010, kdy firma začala zveřejňovat výsledky po čtvrtletích. Automobilka ve středu uvedla, že důvodem tak silného propadu je hlavně pokles prodeje v Číně a ve Spojených státech.

Výsledek je hluboko pod odhady analytiků, kteří v průměru počítali s čistým ziskem 1,4 bilionu wonů. Provozní zisk ve čtvrtletí spadl o 24 procent na 1,3 bilionu wonů, tržby klesly o dvě procenta na 24,3 bilionu wonů (485 miliard korun).

Firmě klesá zisk už tři roky. Podle odborníků je za tím neschopnost reagovat na posun zájmu spotřebitelů směrem ke sportovně-užitkovým vozům (SUV), uvedla agentura AP. Řada zákazníků už totiž nemá zájem o sedany, které jsou silnou stránkou automobilky. V oblasti SUV ale Hyundai příliš na výběr nedává. Nepomohly ani pobídky, které firma nabízela na americkém trhu.

V Číně, která má největší automobilový trh na světě, automobilka zaznamenala pokles prodeje v důsledku politického napětí mezi Pekingem a Soulem kvůli americkému systému protiraketové obrany. Odbyt na čínském trhu se ve druhém čtvrtletí propadl o 64 procent po 42procentním poklesu v předchozích třech měsících.

Skupina Hyundai Motor zahrnuje automobilky Hyundai a Kia a je pátým největším výrobcem aut na světě. Společnost vyrábí i v České republice, v roce 2008 zahájila sériovou výrobu v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru