Společnost Luxury Brand Management (LBM) podnikatele Zdeňka Bakaly, která v centru Prahy provozuje butiky s luxusním zbožím, loni zmírnila ztrátu na 106 milionů korun. Předloni skončilo hospodaření ztrátou 153 milionů korun. Tržby klesly téměř o dvě procenta na 610 milionů korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.

"Ztráta byla způsobena zejména náklady spojenými s optimalizací portfolia značek a celkovou restrukturalizací a stabilizací společnosti," uvedla firma ve zprávě. Letos se společnost soustředí na rozvoj podniku a zajištění dlouhodobého růstu a profitability.

"Jsem velmi ráda, že se po restrukturalizačním a stabilizačním procesu můžeme plně soustředit na rozvoj portfolia dalších značek, které nejnověji obohatily nejprestižnější francouzské módní domy Saint Laurent a Givenchy, či na portfolio španělské značky Balenciaga," říká generální ředitelka LBM Zuzana Řezníčková.

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

Společnost LBM loni provozovala 24 prodejen s luxusním zbožím a byla vlastníkem franšíz na prodej zboží módních značek jako Salvatore Ferragamo, Ermenegildo Zegna, Versace, Bottega Veneta nebo Tod’s.

V roce 2016 společnost uzavřela butik Masná a v hotelu Four Seasons, dále butik Bell & Ross, prodejnu Tag Heuer, Diesel Plzeň a Vertu. Uzavřen byl také multibrandový butik na Letišti Václava Havla. Otevřen byl nový butik značky Breitling. Firma prodala butiky La Perla a Boucheron.

Zdeněk Bakala je majitelem společnosti Economia, která vydává Hospodářské noviny.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist