Top chart

  • Jen v Evropě se ročně konají stovky filmových festivalů. Konkurentů má MFF Karlovy Vary mnoho a organizátory trápí malé dotace od státu. Ty nyní pokryjí jen zhruba třetinu z celkových 140 milionů korun, kolik festival stojí. Asi proto je letos jedním z jeho témat produkce nízkonákladových filmů.

  • Bývalá polská exportní banka BRE, která dnes působí jako mBank také v Česku a na Slovensku, expanduje se svým na míru ušitým on-line bankovním systémem do Francie. Klientem je poštovní banka La Banque Postale. mBank, která na projektu spolupracuje s poradenskou firmou Accenture, ukazuje, co všechno je v éře digitalizace finančních služeb možné.

  • Společnost Tatry Mountain Resorts v šesti měsících do konce dubna (její finanční rok začíná 1. listopadu) meziročně zdvojnásobila čistý zisk na 11,47 milionu eur. Kromě Slovenska a Česka funguje TMR také v Polsku. Do svých polských areálů hodlá investovat 57 milionů eur.

  • Před deseti lety žebříčky tržních hodnot ovládaly firmy s jedním výrobkem (např. ropou). Nyní jsou podle ING nejsilnější firmy, které nabízejí celou řadu výrobků a služeb, bez kterých se jejich zákazníci jen těžko obejdou (např. Amazon, Apple či Alphabet).

  • Množství peněz, které se v Česku protočí v byznysu kolem koní, roste. Nyní na 100 tisíc obyvatel země připadá 832 koní, zatímco před deseti lety jich bylo jen 612.

Glosa a grafy o tom, jak je hypoteční bankovnictví výdělečné

Ševče, drž se svého kopyta (a náklady na uzdě)! Příběh ziskovosti Hypoteční banky, kterou od roku 2000 ovládá ČSOB, dokazuje stálou platnost tohoto rčení. V různých ‚obalech‘ umí Hypoteční banka svým klientům prodat velmi dobře stále tentýž produkt: úvěr na nákup nemovitosti. Podle analýzy společnosti Helgi Library tkví kouzlo vysoké ziskovosti banky v tom, že dokonale kontroluje své náklady. Její bankéři - když už jsme u těch okřídlených přirovnání - sekají hypotéky jako Baťa cvičky. Nelze se divit, že ČSOB včetně Hypoteční banky tvoří jednu samostatnou divizi v rámci belgické finanční skupiny KBC.

Hypoteční banka, výnos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Základem vysoké ziskovosti Hypoteční banky je její vysoká nákladová efektivita. Banka těží z rychle rostoucího trhu, je schopna si udržovat svůj vysoký tržní podíl okolo 25 procent, ale také těžit ze spolupráce s ČSOB. Provozní náklady pod 20 procenty průměrných výnosů (takzvané cost-to-income ratio) je číslo naprosto nevídané. S průměrnými náklady mezi 40-50 procenty výnosů patří České banky mezi nejvíce efektivní v Evropě. Rakouské či německé banky například mají podíl nákladů na výnosech 60-70 procent.

Hypoteční banka, vlastní kapitál

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hypoteční banka je nadprůměrně zisková, i když to tak na první pohled nevypadá. Průměrná ziskovost vlastního kapitálu (takzvaný return-on-equity neboli ROE) dosahuje sice v posledních letech jen okolo 10 procent, což je zhruba o pětinu pod úrovněmi obvyklými na domácím bankovním trhu. Hypoteční banka ovšem pracuje s dvojnásobně velkým kapitálem, než je na trhu obvyklé (měřeno kapitálovou přiměřeností - v průměru okolo 35 procent), proto srovnatelná ziskovost ROE banky dosahuje téměř 20 procent. Pro porovnání nejziskovější banky v západní Evropě, mezi něž patří hlavně finanční domy ve Skandinávii, dosahují ROE okolo 15 procent. Ziskovost nad 10 procent je v bankovnictví dnes považována za úspěch.