Čistý zisk jihokorejské automobilky Hyundai Motor se ve druhém čtvrtletí snížil na 1,66 bilionu wonů (zhruba 36 miliard korun) z 1,70 bilionu wonů před rokem. Oznámila to v úterý firma, která vyrábí automobily i v Česku. Vykázala tak již desátý pokles čtvrtletního zisku za sebou.

Automobilkám Hyundai a Kia výrazně klesl odbyt. I tak chtějí do konce roku prodat přes osm milionů aut - čtěte ZDE

Automobilka Hyundai se potýká s ostrou konkurencí a s poklesem poptávky po některých klíčových modelech na domácím trhu a ve Spojených státech. Její zisky v Číně navíc zasáhly slevy, jež měly za úkol přilákat kupce.

Čistý zisk automobilky nepatrně zaostal za očekáváním analytiků, kteří jej podle průzkumu agentury Reuters odhadovali v průměru na 1,67 bilionu wonů. Celkové tržby společnosti stouply o osm procent na 24,68 bilionu wonů. Provozní zisk se zvýšil o necelé procento na 1,76 bilionu wonů.

Automobilka v úterý sdělila, že hodlá posílit nabídku sportovně-užitkových vozů. Poptávka po těchto automobilech totiž roste v důsledku nízkých cen ropy. Hyundai přitom dříve sázela spíše na sedany, na jejichž prodeji je nyní více závislá než konkurence, napsala agentura Reuters.

%insert_attachment[59500990] priloha.html%

Hyundai je největší automobilkou v Jižní Koreji a spolu se sesterskou společností Kia tvoří pátého největšího výrobce aut na světě.

Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u Žiliny na Slovensku.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru