Společnost Facebook zakázala uživatelům stejnojmenné sociální sítě na celém světě domlouvat si mezi sebou soukromý prodej zbraní.

Stejný zákaz platí i pro platformu ke sdílení fotografií Instagram.

Vedení společnosti tak reagovalo na sílící obavy, že mnozí lidé síť zneužívají, aby se vyhnuli prověrkám, které musí v řadě zemí absolvovat při nákupu zbraně v běžných prodejnách.

Facebook k novému opatření přistupuje v době, kdy veřejnost ve Spojených státech debatuje o zpřísnění dostupnosti střelných zbraní v souvislosti s několika nedávnými případy střelby. Aby zabránily využívání svých platforem k obchodu se zbraněmi, vyzval firmy provozující sociální sítě nedávno také americký prezident Barack Obama.

Zbraně se nyní dostaly na seznam položek, s nimiž lidé nesmějí na Facebooku soukromě obchodovat. Tento seznam společnost zavedla již v březnu 2014 a jsou na něm rovněž například léčiva a nelegální drogy včetně marihuany.

Facebook už dříve zakázal soukromým prodejcům zbraní, aby své zboží prodávali pomocí reklamy hlásající, že nejsou potřeba žádné prověrky. Uživatelé sítě vlastnící licenci k prodeji střelných zbraní budou ale nadále moci reklamu na své zboží na Facebooku zveřejňovat. Podmínkou však bude, že samotnou obchodní transakci uzavřou strany mimo sociální síť.

"Během posledních dvou let začalo stále více lidí užívat Facebook, aby objevovali výrobky a kupovali a prodávali si navzájem různé věci," uvedla Monika Bickertová z vedení firmy. Na tento vývoj musí Facebook podle ní reagovat a aktualizovat i svou politiku v oblasti takzvaného regulovaného zboží.

Facebook je celosvětově nejoblíbenější sociální sítí. Firma tvrdí, že na konci loňského roku měla 1,59 miliardy aktivních uživatelů.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru