Některé významné světové automobilky v budoucnosti koupí čínští investoři. Předpovídá to podle agentury DPA německá banka Norddeutsche Landesbank (NordLB).

Kandidáty na převzetí jsou podle ní například italská automobilka Fiat, francouzská skupina PSA Peugeot Citroën či japonské společnosti Mazda a Mitsubishi.

Nejpozději v příštím desetiletí nebude Čína podle NordLB pouze největším automobilovým trhem na světě, "ale rovněž domovem některých předních automobilových koncernů a velmocí v oblasti automobilového exportu".

"Některé evropské, americké či japonské (automobilové) koncerny pak již nebudou existovat," uvedl analytik NordLB pro automobilový sektor Frank Schwope.

Evropský automobilový trh klesá, což je důsledek úsporných opatření a zvyšující se nezaměstnanosti.

PSA Peugeot Citroën se propady prodejů snaží bojovat snižováním nákladů. Ruší deset tisíc pracovních míst, zavírá továrnu ve Francii, která měsíčně vykazuje ztrátu ve výši 200 milionů eur. Za úvěry firmy se musela zaručit francouzská vláda.

Pokles poptávky dopadá i na kolínskou TPCA, loni automobilka snížila produkci o pětinu. Šéf Peugeotu Maxime Picat ale pro britský magazín Auto Express naznačil, že v Kolíně bude výroba pokračovat a dál by se zde propouštět nemělo.

Některé čínské společnosti již dříve uskutečnily automobilové akvizice v západních zemích. Čínská společnost Geely například v roce 2011 koupila švédského výrobce osobních vozů Volvo Car.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru