Mladé tuzemské firmy podnikající na poli nanotechnologií nabízejí nápady srovnatelné se světovou špičkou. Jejich obchodní úspěchy jsou ale střídavé, zatímco některým se již podařilo získat jméno v Japonsku a USA, jiné své produkty na trh uvádějí těžko nebo čekají na investora. Některým se daří lépe na zahraničních trzích než doma.

Vyplývá to z diskuse zástupců čtyř českých nanotechnologických firem s novináři, která proběhla v úterý v Praze.

"Češi jsou z tradice technicky zdatní, ale co se týče managementu a obchodu, tam bych řekl, že hrají až druhou ligu. Nechci se nikoho dotknout, je to myslím dáno historicky, když jsme tu měli vždy nějaké cizí pány," říká Jan Procházka, ředitel společnosti Advanced Materials JTJ, jež vyrábí barvy, které vlivem působení světla čistí vzduch.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Umělé cévy a nervy, revoluční baterie, barvy, které čistí vzduch. To jsou vynálezy, na kterých pracují nebo je již vyvinuly tuzemské firmy z oboru nanotechnologií. Jak se ale daří jejich byznysu?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.