V žádně zemi na světě není více společností, které jsou úspěšné na světovém trhu, než v Německu. Vědci odhalili několik důvodů německého úspěchu.

Už v roce 1986 si harvardský profesor Ted Levitt, který zpopularizoval pojem globalizace, kladl otázku, proč je německé hospodářství tak úspěšné v exportu. Během 25 let se změnilo pouze málo.

Během této doby drželo Německo dokonce několikrát i prvenství v exportu. Vývoz zůstává zdrojem německého bohatství a jemu občané vděčí za nízkou nezaměstnanost i během krize.

Zpravodajský server deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung přišel s několika faktory, které sahají i do historie a vysvětlují důvody německého úspěchu ve vývozu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru