Americká mediální společnost News Corporation prodala za zhruba 35 milionů dolarů (asi 591 milionů Kč) portál MySpace. Tvrdí to informované zdroje.

Firma tak neslavně uzavřela šestiletou ságu, kdy se snažila udělat z portálu ziskové centrum zábavy podobné dnešním sociálním sítím. Když News Corp v roce 2005 portál kupovala, zaplatila za něj asi 580 milionů dolarů (zhruba 9,8 miliardy korun v dnešním kurzu).

Společnost News Corporation, jejímž majitelem je mediální magnát Rupert Murdoch, si nechá v MySpace méně než pět procent akcií. Novým majitelem MySpace je společnost Specific Media, která prodává reklamu na internetu. Podle zdroje, na který se odvolávají agentury AP i Reuters, firmy oznámily i finanční podrobnosti transakce, zatím je ale nezveřejnily.

Polovina zaměstnanců z MySpace odejde

Rupert Murdoch

Keith Rupert Murdoch (* 11. března 1931, Melbourne) je mediální magnát a multimilionář. Stal se jednou z hlavních postav globální komunikační revoluce na konci 20. století a je považován za jednoho z nejvlivnějších lidí na světě.

Murdoch vlastní například britský deník The Sun, americký The New York Post, 20th Century Fox, ale i třeba basketbalový tým New York Knicks.

Portál MySpace zaměstnává asi 500 lidí, v souvislosti se změnou majitele jich ale více než polovina bude muset odejít. News Corp dostane za portál zaplaceno částečně v akciích, částečně v hotovosti. O podrobnostech budou firmy zřejmě informovat později. News Corp se rozhodla portál prodat pouze den před koncem svého fiskálního roku.

,,Mezi našimi podniky je spousta aktivit, které se kryjí. Oba se snažíme zdokonalovat digitální média a přidáváme relevantní a zajímavý obsah," uvedl šéf Specific Media Tim Vanderhook. Firma akvizici potvrdila, detaily ale zveřejnit zatím nechtěla. "Těšíme se, až obě platformy propojíme, abychom mohli vyvinout příští generaci digitální inovace," poznamenal dále Vanderhook.

Murdoch si od nákupu MySpace před šesti lety hodně sliboval a s portálem chtěl porazit konkurenci jako je Viacom. Když MySpace kupoval, byla to "horká záležitost" a portál se těšil poměrně vysoké návštěvnosti. Pak ale přišly sítě Facebook a Twitter a uživatelé na MySpace zanevřeli. Odcházet pak začali také inzerenti.

Společnost Specific Media v roce 1999 založili bratři Tim, Chris a Russell Vanderhookovi. Podnik sídlí v Irvine v americkém státě Kalifornie.