Ještě před pár dny uznávaný a prestižní automobilový svaz ADAC podváděl. Několik let upravoval výsledky ankety o nejoblíbenější auto roku "Gelber Engel". Pro list Sueddeutsche Zeitung to přiznal šéf klubu Karl Obermaier. 

Výsledky upravoval ředitel komunikace autoklubu Michael Ramstetter, který prý chtěl díky umělému navyšování počtu hlasů zvýšit prestiž a význam klubu. Například letošní vítěz ankety Volkswagen Golf dostal ve skutečnosti desetkrát méně hlasů, než uváděl autoklub. 

Jak dlouho přesně Ramstetter výsledky falšoval, není zatím jasné. Údajně neměl podvádět s umístěním jednotlivých vozů, některé statistiky byly ovšem hned po vyhlášení výsledků údajně zničeny. 

Sám Ramstetter se ovšem k podvodům už přiznal a rezignoval na své místo v ADAC. O manipulacích s výsledky prý nikdo další z vedení klubu nevěděl.

Německý automobilový klub ADAC má zhruba 19 milionů členů a je tak největším autoklubem v Evropě a také největším zájmovým svazem v Německu. Po odhalení podvodů jej kritizovali nejen odborníci z oboru, ale i přední politici a ekonomové. 

Pro tradiční svaz je aféra těžkou zkouškou: autoklub je totiž závislý především na důvěře členů na veřejnosti v jeho testy a doporučení. 

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru