Zákazníci tuzemských e-shopů ušetřili během úterního Dne dopravy zdarma na poštovném 12 milionů Kč a celkem při této akci utratili 208 miliónů korun. V letošním roce se do akce zapojilo přes 1200 internetových obchodů.

"V letošním roce akce opět slavila jak mezi e-shopy, tak mezi zákazníky úspěch. Celkem se zapojilo 1248 e-shopů a dosažený obrat vzrostl proti loňskému ročníku zhruba o 15 procent," uvedla vedoucí oddělení podpory e-shopů Heureky Radka Haasová.

Do akce se zapojily největší české e-shopy. "Podle našich dat byly v jedné objednávce průměrně dva produkty. Její celková hodnota byla mírně pod úrovní loňského roku na 1554 korunách. Zajímavé je, že na Slovensku, kde akce letos probíhala poprvé, byla tato částka v přepočtu 2802 korun (101 eur)," dodala Haasová.

Celkový počet objednávek se během 24 hodin bez poštovného vyšplhal v zapojených e-shopech na 134 000. Zákazníci nejvíc objednávali elektroniku, která tvořila 24 procent všech objednávek. Bílé zboží se na objednávkách podílelo z 22 procent a dětské zboží z 12 procent. E-shopům se počet objednávek zvýšil oproti předchozímu týdnu o 384 procent.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru