Automobilka Škoda Auto začala ve čtvrtek v Mladé Boleslavi vyrábět třetí generaci modelu Škoda Fabia.

Veřejnosti se poprvé představí na autosalonu v Paříži na začátku října, na trh pak přijde v listopadu.

Nová Fabia působí sportovněji – v přední části dostala zvýrazněnou masku chladiče s ostře řezanými světlomety, či výrazně tvarovanou kapotou s charakteristickými prolisy po stranách a šířku zvýrazňující mlhové světlomety.

"Pro novou generaci jsou charakteristické vyvážené proporce, krystalické tvary a ostré linie," uvedla Škoda.

Model bude navíc možné uvnitř i z vnějšku upravit podle přání zákazníků.

S konkurencí bude nová Fabia bojovat i velkým kufrem, dostala také nové, úspornější motory.

Objem zavazadlového prostoru, zvýšený o 15 litrů proti předchozí generaci na 330 litrů, má být největší ve třídě. Při sklopených zadních sedadlech vzroste objem zavazadlového prostoru u Fabie až na 1150 litrů.

Interiér se i přes zkrácení délky vozu o 8 milimetrů o necelý jeden centimetr prodloužil na 1674 mm. Šířka interiéru ve výši loktů na předních sedadlech se zvětšila o dva centimetry na 1401 mm.

Vůbec poprvé ve voze značky Škoda bude v novém modelu Fabia využita technologie MirrorLink, která přenáší aplikace chytrého telefonu na displej palubního zábavně-informačního systému. Další funkce SmartGate naopak s využitím speciálních aplikací umožňuje zobrazovat konkrétní údaje o vozidle, jako je třeba spotřeba paliva, průměrná rychlost nebo náklady, na obrazovce chytrého telefonu. Data se přenášejí bezdrátově pomocí wi-fi technologie. Novinkou je i funkce mlhových světlometů jako odbočovacího světla.

Loni byla Fabia po Octavii druhým nejprodávanějším modelem automobilky. Škoda jich prodala více než 200 tisíc kusů.

První generace Fabie se vyráběla v letech 1999 až 2006 a prodalo se jí 1,8 milionu kusů. Následovala druhá generace, které se dosud prodalo 1,7 milionu kusů.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru