Už to není jen povídání. České potraviny a především ty regionální hrají skutečně v tuzemském maloobchodě větší roli. A právě jim podle odborníků patří budoucnost. Na tom se shodli zástupci obchodů i výrobci na konferenci Retail Summit v Praze. 

Podle některých českých výrobců a dodavatelů se řetězce obávají tuzemské konkurence natolik, že odmítají pouštět do obchodních center prodejny s farmářskými produkty.

"Oni se opravdu začínají bát. Regionální potraviny jsou trend, na který ale velké řetězce neví, jak správně reagovat a jak s nimi jednat," říká šéf jihočeského výrobního i prodejního podniku, který si nepřál být jmenován.

Podle něj se musí zahraniční řetězce nově učit jednat s malými výrobci, které dlouho nepotřebovaly. To se ale mění. České a regionální potraviny hledají lidé při nákupech stále víc. 

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru