Od pondělí přibývá Českým drahám (ČD) na regionální trati konkurence. Osmkrát denně bude jezdit z pražského Masarykova nádraží do Kralup nad Vltavou a zpět společnost Arriva vlaky. Na trať nasadí zatím pouze jednu soupravu německé řady 628, vyrobenou společností Düsseldorf vagon, která je dnes součástí koncernu Siemens. Lístky bude nový dopravce prodávat "na palubě", při cestování nebude uznávána pražská Opencard.

Cenami základního jízdného se bude pohybovat pod úrovní jízdenek Českých drah, kdy jednosměrná cesta vyjde na 34 korun. ČD si za stejný úsek účtují 44 korun. Při využití základní In-karty IN 25 % ale ČD Arrivu o korunu předčí.

Nový dopravce bude mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou zastavovat pouze třikrát. V Bubenči, Řeži a Libčicích nad Vltavou.

Arriva zdaleka není první soukromou firmou, která se pustila na regionální tratě. Od těch ostatních ji ale odlišují hlavně dvě skutečnosti – stojí za ní německé Deutsche Bahn a do regionální osobní dopravy jde na rozdíl od ostatních bez dotací.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.