Digitální snímky většinou rozhodují o tom, zda pojišťovna uzná žádost klienta o vyplacení pojistky, či o otevření bankovního konta přes internet. Jejich falšování přináší bezpečnostní rizika i finanční ztráty bankám.

Babak Mahdian se proto rozhodl přenést své teoretické výpočty do komerční sféry a vytvořil software, který umí ověřit pravost digitálních snímků a videí. V Praze založil firmu, která má mezi klienty banky, pojišťovny, bezpečnostní složky i OSN.

„V oblasti pojišťovnictví ještě před dvěma lety připadalo na jeden upravený digitální snímek 2500 pojistných událostí. Dnes už je to jeden podvod na 500 až 700 pojistných událostí,“ říká třiatřicetiletý Mahdian, který minulý týden získal ocenění Akademie věd pro nejtalentovanější mladé vědce.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru