Do českých nákupních center chodí stále méně lidí. Obchodníci si stěžují na slabší prodeje a výsledky maloobchodu ukazují, že Češi jsou při nákupech velmi opatrní. 

Spotřeba domácností sice v minulém roce dramaticky klesla, reálně se podle údajů Českého statistického úřadu snížila o 2,7 procenta. 

"Jde o dramatický pokles, dokonce i v roce 2009, kdy ekonomika poklesla o více než procenta, tak spotřeba "jen" stagnovala," říká k tomu hlavní ekonom České spořitelny David Navrátil. 

Jenže ve skutečnosti není situace až tak zlá. A Češi na tom nejsou tak špatně, jak by se mohlo podle těchto údajů zdát. Háček je totiž v tom, že podstatně víc nakupují v zahraničí, a jejich útraty tak nejsou vidět ve statistikách českého maloobchodu. 

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru