Češi na Štědrý den poslali 68,5 milionu SMS, což je zhruba stejně jako loni. Volali ale méně. Počet hovorů klesl o pět milionů na 38 milionů. Vyplývá to z informací operátorů.

I když se počet odeslaných SMS vyrovnal loňským Vánocům, byl nižší než v předchozích letech. Vzrostl naopak počet poslaných multimediálních zpráv MMS.

Nárůst se u operátorů pohyboval mezi 20 a téměř 50 procenty. Přičítají to především rostoucí oblibě chytrých mobilních telefonů. Ty na konci letošního roku tvořily kolem 80 procent všech prodaných přístrojů.

"Celkem síť O2 na Štědrý den přenesla doposud rekordních bezmála 333 000 multimediálních zpráv, což je zhruba poloviční nárůst oproti loňsku. Špička byla, stejně jako v případě SMS, v čase mezi 11:00 a 12:00 hodinou," uvedl mluvčí O2 Hany Farghali.

Nejvíce si lidé volali mezi 10:00 a 11:00 a druhá špička podle mluvčí T-Mobilu Martiny Kemrové nastala večer. "Zvýšený provoz byl také mezi 19:00 a 21:00, kdy si lidé sdělují dojmy z vánoční nadílky," dodala.

Vzrostl i datový provoz v mobilních sítích, což souvisí s větší dostupností rychlého internetu v sítích 3G.

"Zatímco objem volání a SMS se oproti loňsku víceméně nezměnil, významně letos vzrostla spotřeba dat. To lze přičítat rostoucímu počtu chytrých telefonů v populaci," uvedla Alžběta Houzarová z Vodafonu. Například v síti T-Mobilu vzrostl datový provoz o 110 procent.

Nejvíce Češi o Štědrém dnu volali podle statistik Vodafonu na Slovensko, Ukrajinu, do Německa, Ruska a Británie. Podle počtu přihlášených cizinců slavilo v Česku Vánoce nejvíc Němců, Nizozemců a Britů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru