Bývalý náměstek ministra dopravy Ivo Toman, kterého ministr Pavel Dobeš nedávno odvolal z funkce kvůli problémům v centrálním registru vozidel, byl jmenován ředitelem odboru regionální dopravy Českých drah. Informaci IHNED.cz potvrdil mluvčí ČD Radek Joklík.

"Jako ředitel odboru regionální dopravy bude mít na starost především vyjednávání s jednotlivými kraji. V novém systému řízení bude spadat pod výkonného ředitele pro strategii a obchod - dříve náměstka generálního ředitele," upřesnil Joklík.

Otázku, zda odpovědnost za chyby registru vozidel není pro ředitelskou funkci u Českých drah diskvalifikační, nechtěl mluvčí příliš komentovat. "Na pozici bylo více kandidátů, předpokládám že při výběru pana Tomana hráli roli jeho vyjednávací schopnosti, bude muset často jednat s hejtmany".

Ivo Toman byl v roce 2008 zvolen za ODS hejtmanem za Pardubický kraj. V současnosti je předsedou dozorčí rady Českých drah.

Funkci začne vykonávat od 15. listopadu. Jde o součást rozsáhlých změn ve struktuře vedení ČD.

Dráhy mění strukturu ředitelství

Představenstvo Českých drah v úterý schválilo organizační změny v uspořádání generálního ředitelství, zejména v úseku osobní dopravy. V platnost vejdou v půli listopadu a jsou dalším krokem v procesu nastavování holdingového modelu řízení Skupiny ČD a přípravy dceřiné společnosti Osobní doprava.

Současně s tím dochází k přejmenování náměstků generálního ředitele na výkonné ředitele. Řízením nově vzniklého úseku výkonného ředitele pro provoz a techniku pověřilo představenstvo generálního ředitele a předsedu představenstva dceřiné společnosti DPOV, a.s., Františka Bureše.

Druhý nový úsek výkonného ředitele pro strategii a obchod bude zatím řídit člen Představenstva ČD a výkonný ředitel pro marketing a produkty Miroslav Šebeňa. Ten bude tedy Tomanovým přímým nadřízeným.

Kvůli registru padaly hlavy

Ivo Tomana odvolal z funkce svého náměstka koncem října ministr dopravy Pavel Dobeš (LIDEM). Ve funkci skončili také ředitel odboru provozu silničních vozidel Petr Musil a ředitel odboru vnitřní správy Tomáš Kulman.Odvolat se je ministr rozhodl  na základě výsledků nezávislého auditu Centrálního registru vozidel, podle kterého nesli za nedostatky odpovědnost.

Nový registr byl spuštěn 9. července a od počátku ho provázely problémy a opakované kolapsy. Na úřadech se vytvářely fronty nespokojených lidí. V současnosti podle ministra Dobeše však trvá odbavení jednoho klienta přibližně jen 15 minut.

Ministerstvo také řeší řadu žádostí o odškodnění kvůli problémům, které lidem s novým registrem vznikly. V půlce října měli úředníci rezortu na stole 132 takových žádostí o celkové výši požadované náhrady čtyři miliony korun. Jen 75 (za 2,7 milionu) z nich však má podle ministra všechny potřebné náležitosti a devět případů už bylo zamítnuto.

Související