Eva Štěpánková, zakladatelka a majitelka největší české firmy vyrábějící kosmetiku Ryor, neponechává nic náhodě. Stejně jako cílevědomě řídí podnik, tak si také hned při svých prvních podnikatelských krocích vychovávala nástupkyni. Dceru Janu ještě nosila v náručí, když začala spolupracovat se Státním statkem Praha-západ na výrobě kosmetiky z přírodních ingrediencí.

»To nebyla doba, kdy se o vás dodavatelé přetahovali, naopak. S miminem v náručí jsem ale dosáhla příznivějších lhůt dodání strojů pro výrobu kosmetiky," vzpomíná na rok 1989. Podle ní by nebylo divu, kdyby dcera na firmu zanevřela. "Vždyť v Ryoru chudák strávila dětství," říká sedmašedesátiletá byznysmenka.

Zdá se, že třiadvacetiletá Jana zkrášlovacími prostředky načichla nejen obrazně. "Nosím si práci i domů a trávím nad ní večery. Je to droga," míní. Je zřejmé, že se takzvaně pomamila. Ani jedné běžná pracovní doba nestačí. Firemní záležitosti většinou probírají až večer.

Tak zapálený nástupce musí majitelku firmy upřímně těšit, i proto ji bere na všechna důležitá jednání. Přitom ale tvrdí, že kdyby dcera nejevila o podnik zájem, neměla by s nástupcem problém. "Mám kolegu, místopředsedu představenstva Jana Brabce, který má vztah k firmě, byl by schopen ji dál vést a táhnout. Ale má spíše ekonomický a globální přístup. U dcery se mi líbí, že má na firmu kosmetický pohled," dodává.

Role mají rozděleny zatím tak, že právě o ten kosmetický prvek se stará Eva Štěpánková, předsedkyně představenstva a jediná akcionářka firmy Ryor. Pracuje na zaměření společnosti, nových trendech, rozšíření portfolia výrobků a služeb, vypracování nových technik ošetření pleti i na kontrole znalostí a kvality. Jana je od roku 2009 členkou představenstva a od loňska vedoucí marketingu Ryor. "Maminka rozumí chemii, vývoji nových výrobků, technologiím," vypočítává. "Já naopak vím, jak výrobek uvést do povědomí, jaké zvolit prostředky k propagaci a podobně," dodává. Dobře se doplňují.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Zakladatelka firmy Ryor si vychovávala nástupce už od plenek. Dcera v podniku doslova vyrůstala. Společnost vyrábí více než 200 druhů kosmetických přípravků na bázi přírodních látek a má pětiprocentní podíl na českém trhu kosmetických přípravků.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.