Firma marně hledá peníze na nové vlaky, obává se výběrových řízení v rychlíkové dopravě a prohrála s Regiojetem Radima Jančury první kolo souboje o vlaky mezi Prahou a Hamburkem.

HN: Neberete to jako svou prohru, že společnost Deutsche Bahn dala přednost jančurově RegioJetu před Českými drahami?

My bychom si ty Railjety ale stejně nemohli dovolit.

HN: Vy jste ale Němcům nabízeli, že budete do Hamburku jezdit s novými vagony německého Siemensu. Oni přece nevěděli, že si to nemůžete dovolit.

Mohli to tušit, ale nemuseli to vědět. Minulý čtvrtek jsme dostali dopis, že nabídku provozování Railjetů neakceptují, náhodou ve stejný den jsme nákup těchto vlaků zrušili. Píší také, že si máme do jedenáctého sednout. Takže si sedneme, vyjasníme si to a budeme jednat o další spolupráci.

HN: Nezvažujete rezignaci, když vás německé dráhy odmítly i s Railjety a jednají s vaším konkurentem, který jezdí na železnici půl roku a provozuje pět krátkých vlaků na jediné trati?

Ne proč? Nevím, proč si ho vybrali, byly svátky, s nikým se nám nepodařilo spojit.

HN: Když jsme spolu seděli kvůli Railjetům, říkal jste, že pro ČD je mezinárodní doprava výborný byznys a je to něco, na co nesmí nikdy rezignovat. A že bez Railjetů se z drah stane lokální dopravce.

Teď jsme si museli vybrat. Nevěděli jsme, že bude takhle masivně otevírána dálková doprava v Česku.

Celý rozhovor s generálním ředitelem Českých drah Petrem Žaludou si přečtete ve čtvrtečních Hospodářských novinách

Čtěte více v Hospodářských novinách