Typičtí zákazníci Škody jej neznají ani neposlouchají jeho hudbu. Přesto automobilka začala se slavným holandským dýdžejem Tiëstem spolupracovat. Věří, že on do jejich showroomů přivede mladší zákazníky, kteří by jinak značku Škoda ignorovali.

„On má 11 milionů fanoušků na Facebooku. My jich máme čtvrt milionu, a i to považujeme za úspěch,“ popisuje jeden z důvodů, proč právě Tiësto, šéf prodejů automobilky Jürgen Stackmann. Škoda chce mladé lidi nejprve nalákat na minivůz Citigo. Firma očekává, že až si noví zákazníci založí rodiny, zůstanou značce věrni a přejdou k větším modelům.

On-line kampaň má nové zákazníky oslovit a vyžádá si proměnu marketingu značky. Vedení Škodovky zjistilo, že mladí potenciální zákazníci nesledují televizi ani nečtou noviny a dosavadní kampaně je nedokázaly oslovit.

Jedna z nejkonzervativnějších evropských automobilek začala tím, že na autosalonu v Ženevě rozdává svítící kroužky, které se běžně nosí na diskotékách.

Škoda málo experimentuje

Poslední roky jde Škodovka stále stejným směrem a na rozdíl od svých konkurentů neexperimentuje. To chce změnit, třeba právě tím, že zkusí oslovovat i mladé lidi a prodat jim nový malý model Citigo.

Chce-li se automobilka uplatnit na celém světě, musí sledovat trendy v každé zemi zvlášť a snažit se tam prodávat ten nejvhodnější model.

Rozhovor se šéfem globálního prodeje Škody Auto Jürgenem Stackmannem čtěte v HN.

Čtěte více v Hospodářských novinách
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru