Čistý zisk švýcarské bankovní skupiny Credit Suisse se v prvním čtvrtletí zvýšil na 2,1 miliardy švýcarských franků ze dvou miliard CHF před rokem. Druhá největší švýcarská banka po UBS ve zprávě rovněž uvedla, že získala za první tři měsíce roku nejvíce nových peněz od bohatých klientů od roku 2005.

Ziskovost banky v prvním čtvrtletí táhly výsledky obchodování s cennými papíry s pevnými výnosy, tedy zejména dluhopisy. Analytici čekali, že zisk Credit Suisse zůstane na loňské úrovni.

Zisk před zdaněním vzrostl o 90 procent na 2,98 miliardy CHF. Čisté úrokové příjmy klesly o 4,5 procenta na 1,95 miliardy, zatímco zisk z obchodování se propadl o téměř 30 procent na 3,45 miliardy franků.


Credit Suisse spravuje ve své divizi privátního bankovnictví více než 900 miliard franků a poskytuje služby více než dvěma milionům bohatých klientů po celém světě. Za celý loňský rok přitáhla tato divize nová aktiva v sumě 41,6 miliardy franků. Konkurenční UBS naproti tomu ztratila od bohatých klientů miliardy franků, protože byla zasažena finanční krizí a americkými zásahy proti daňovým únikům, které vyústily v tlak na Švýcarsko a UBS.

Credit Suisse přečkala finanční krizi v dobré formě a bez státní pomoci a loni si proti americké a evropské konkurenci pomohla zejména silnými zisky z obchodování na trzích. Nyní už ji dohánějí američtí konkurenti JP Morgan, Goldman Sachs, Citigroup a Morgan Stanley, kteří v prvním čtvrtletí vykázali vysoké zisky. Vzpamatovává se i domácí konkurentka UBS, která minulý týden odhadla hrubý zisk za první čtvrtletí na 2,5 miliardy franků.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru