Zisk a tržby největšího vyhledávače světa Google překonaly očekávání analytiků. Firmě pomohl především prodej reklamy v mobilních telefonech.

Tržby za druhé čtvrtletí vzrostly na 6,92 miliard dolarů, oznámila firma na svých webových stránkách. Analytici očekávali 6,57 miliardy dolarů.

Zisk firmy vzrostl meziročně o 36 procent na 2,51 miliard dolarů, což představuje 7,68 dolaru na akcii. Před rokem byl zisk 1,84 miliard dolarů, tedy 5,71 dolaru za akcii.

Nový výkonný ředitel Googlu Larry Page, který v dubnu vystřídal Erica Schmidta, se zaměřil na prodej reklamy v mobilních telefonech a na stránkách videa YouTube, aby snížil závislost firmy na tradičním internetovém vyhledávání. Společnost ovládá 41 procent amerického internetového reklamního trhu. V roce 2010 to bylo 39 procent.

Akcie společnosti se sídlem v kalifornském Mountain View po uzavření oficiálního obchodování v 16hodin posílily o 12,3 procenta na 594,50 dolaru za akcii.

Zatím jste si přečetli 60 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru