Michal Roth, softwarový vývojář, nosil ten nápad v hlavě už dlouho - chyběla mu aplikace, která by propojila fanoušky s jejich oblíbenými hvězdami. Ovšem ne tak, jak to dělá Instagram, ale příměji: vlastně by šlo o digitální tržiště, kde by si zájemce za poplatek mohl objednat od svého idola třeba přání k narozeninám. Jenže to, co bylo ještě v únoru v rovině plánů, se kvůli pandemii stalo velmi aktuálním projektem.

Řada umělců přišla ze dne na den o podstatnou část příjmů. "Přípravy jsem proto urychlil," říká Roth s tím, že většina z poplatků by náležela umělci a menší část by šla jednak jemu, jednak na charitu. Ovšem na to, aby vše dotáhl tak, jak by potřeboval, mu chybělo know-how z kumštýřského světa. Potřeboval si na někom, kdo má zkušenosti s prací se zpěváky nebo herci, ověřit, že to, co promýšlí, není jen vzdušný zámek.

Pomoc mu nabídli Andělé HN - platforma spojující předplatitele HN, kteří potřebují poradit se svými byznysovými strastmi, se špičkami podnikatelské scény. Rothovu záměru se v rámci konzultací věnovali jeden z nejúspěšnějších českých muzikantů a influencerů Ben Cristovao a jeho manažer Lukáš Rychtařík.

"Je to fajn myšlenka, ale vidím tam několik úskalí," varoval Rychtařík, majitel agentury Championship Music. A pokračoval: "Budou se chtít umělci takhle veřejně prodávat mimo svůj obor? Zazpívat za peníze je něco trochu jiného než veřejně přiznat, že nemám problém si nechat zaplatit za nahrání vzkazu. A druhá, klíčová věc je možnost veřejného sdílení takového obsahu. To nebude chtít nikdo z těch, kdo dostane zaplaceno, ale zároveň ti, co si to koupí, se budou chtít pochlubit."

Související

Dílčí řešení Rychtařík vidí u hudebních skupin nebo divadelních kolektivů. Anebo v tom, že by aplikace byla zároveň službou třeba pro prodej vstupenek, protože kdo by si objednal vzkaz, by zároveň mohl dostat lístek na koncert, jen v netradičním balení.

Ben Cristovao pak diskusi posunul ještě dál, když navrhl, že fanoušci by si mohli objednávat jen z určité předdefinované sady přání, aby si nešlo nadiktovat cokoli. A že by se touto formou dalo přistoupit i k netradičnímu šíření hudby: "Umělec vyhlásí, že skrze tuhle platformu lze objednávat jeho album a ke každé objednávce nahraje nějaký vzkaz, který bude svým způsobem nějaké řízené sdělení. Typově: Objednejte si album a pošlete mi názvy tří měst, která máte v Česku rádi a proč. Já to následně poskládám a 10 takových vzkazů od fanoušků může tvořit nový formát, který se pak zveřejní."

Michal Roth by se svou aplikací Fandombot rád v pilotním režimu šel ven ještě do léta a s týmem Bena Cristovaa pokračuje v koordinaci. "Sečteno a podtrženo, celý projekt vidím jako něco, co umožní veřejně známým lidem vstup do sdílené ekonomiky a zároveň jako něco, co deanonymizuje fanoušky a umožní jim přímější vztah s jejich oblíbenými tvůrci," říká s tím, že právě postřehy od dvou matadorů zdejšího showbyznysu byly tím, co ve svých rozvahách postrádal.

Andělé HN

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru