Matematika je v tomto ohledu neúprosná. Internetový obchod, který nabízí zboží pouze v tuzemsku, má maximálně potenciálních deset milionů klientů. Stačí se přesunout za hranice a jejich počet se dramaticky navýší. Není tedy překvapivé, že tento krok řada majitelů e-shopů zvažuje. Pojďte se společně s námi podívat, jak byste měli při expanzi postupovat a přečtěte si tipy na zajímavé nástroje, které k tomu využít.

Rozhodnutí, zda a na kterém ze zahraničních trhů otevřít pobočku, by mělo předcházet několik základních kroků:

1.      Analýza trhu

Zjistěte si, jak významnou roli hraje e-commerce ve vašem segmentu na jednotlivých trzích. Ověřte si, že je zájem o váš druh sortimentu a že cenám, za které je zboží prodáváno, dokážete konkurovat. Velkou pozornost věnujte otázce logistiky, formě plateb či zákaznických služeb. Rozdíly vás nejspíš velmi často překvapí.

2.      Analýza konkurence

Snažte se získat maximum informací o lokálních hráčích, kteří prodávají stejný sortiment jako vy. Využít můžete nejen různé nástroje, ale měli byste si najít čas také na mystery shopping a odzkoušení zákaznických služeb (vrácení zboží, reklamace).

V případě, že se na trhu aktivně pohybuje významný globální hráč (například Amazon), zjistěte více informací o jeho pozici ve vašem segmentu, například zda mu dominuje. Vhodné je rovněž analýzu kromě aktuální situace rozšířit o blízkou minulost posledního jednoho roku či dvou let. Napoví vám to, jakým vývojem si váš segment prochází, kdo z konkurentů posiluje či ztrácí a proč.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.