Matematika je v tomto ohledu neúprosná. Internetový obchod, který nabízí zboží pouze v tuzemsku, má maximálně potenciálních deset milionů klientů. Stačí se přesunout za hranice a jejich počet se dramaticky navýší. Není tedy překvapivé, že tento krok řada majitelů e-shopů zvažuje. Pojďte se společně s námi podívat, jak byste měli při expanzi postupovat a přečtěte si tipy na zajímavé nástroje, které k tomu využít.

Rozhodnutí, zda a na kterém ze zahraničních trhů otevřít pobočku, by mělo předcházet několik základních kroků:

1.      Analýza trhu

Zjistěte si, jak významnou roli hraje e-commerce ve vašem segmentu na jednotlivých trzích. Ověřte si, že je zájem o váš druh sortimentu a že cenám, za které je zboží prodáváno, dokážete konkurovat. Velkou pozornost věnujte otázce logistiky, formě plateb či zákaznických služeb. Rozdíly vás nejspíš velmi často překvapí.

2.      Analýza konkurence

Snažte se získat maximum informací o lokálních hráčích, kteří prodávají stejný sortiment jako vy. Využít můžete nejen různé nástroje, ale měli byste si najít čas také na mystery shopping a odzkoušení zákaznických služeb (vrácení zboží, reklamace).

V případě, že se na trhu aktivně pohybuje významný globální hráč (například Amazon), zjistěte více informací o jeho pozici ve vašem segmentu, například zda mu dominuje. Vhodné je rovněž analýzu kromě aktuální situace rozšířit o blízkou minulost posledního jednoho roku či dvou let. Napoví vám to, jakým vývojem si váš segment prochází, kdo z konkurentů posiluje či ztrácí a proč.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se