Matematika je v tomto ohledu neúprosná. Internetový obchod, který nabízí zboží pouze v tuzemsku, má maximálně potenciálních deset milionů klientů. Stačí se přesunout za hranice a jejich počet se dramaticky navýší. Není tedy překvapivé, že tento krok řada majitelů e-shopů zvažuje. Pojďte se společně s námi podívat, jak byste měli při expanzi postupovat a přečtěte si tipy na zajímavé nástroje, které k tomu využít.

Rozhodnutí, zda a na kterém ze zahraničních trhů otevřít pobočku, by mělo předcházet několik základních kroků:

1.      Analýza trhu

Zjistěte si, jak významnou roli hraje e-commerce ve vašem segmentu na jednotlivých trzích. Ověřte si, že je zájem o váš druh sortimentu a že cenám, za které je zboží prodáváno, dokážete konkurovat. Velkou pozornost věnujte otázce logistiky, formě plateb či zákaznických služeb. Rozdíly vás nejspíš velmi často překvapí.

2.      Analýza konkurence

Snažte se získat maximum informací o lokálních hráčích, kteří prodávají stejný sortiment jako vy. Využít můžete nejen různé nástroje, ale měli byste si najít čas také na mystery shopping a odzkoušení zákaznických služeb (vrácení zboží, reklamace).

V případě, že se na trhu aktivně pohybuje významný globální hráč (například Amazon), zjistěte více informací o jeho pozici ve vašem segmentu, například zda mu dominuje. Vhodné je rovněž analýzu kromě aktuální situace rozšířit o blízkou minulost posledního jednoho roku či dvou let. Napoví vám to, jakým vývojem si váš segment prochází, kdo z konkurentů posiluje či ztrácí a proč.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • Pravidelné speciály v digitální podobě
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nevybrali jste si? Přejděte na všechny nabídky předplatného HN.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.