Už to nejsou jen frustrovaní lidé, kteří si stěžují na neochotu developerů řešit zatékání do jejich nového bytu a jiné problémy. Na opačném pólu jsou jejich vynalézaví sousedé, kteří se smyšlenými závadami snaží dostat z prodejců dodatečnou slevu na byt.

Ačkoli je podíl tzv. spekulativních reklamací na celkovém počtu reklamací malý, jejich počet začal přibývat po odeznění realitního boomu zhruba před dvěma lety. Developerům tito problémoví klienti přidělávají práci, ve většině případů je podle developerů šance na úspěšné vyřízení spekulativní reklamace mizivá.

Developeři vždy ověřují, zda je reklamace oprávněná nebo neoprávněná. "Pokud nelze na místním šetření jednoznačně určit příčinu vady, je přizván odborník nebo znalec," říká mluvčí Skanska Reality Ondřej Svatoň.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru