Také vybavení pro zimní radovánky potřebuje logistiku. Globální firma Atomic Austria, výrobce lyžařského vybavení, rozšířila ve spolupráci se společností Jungheinrich pro svůj distribuční sklad v rakouském Altenmarktu. Projekt s investici 20 milionů euro spočíval v přidání automatického výškového skladu na krabice. Jungheinrich, jako generální dodavatel celého projektu a dodavatel softwaru a ovládacích prvků, zaštiťuje projekt od června 2019 a nedávno jej dokončil v plánovaném termínu – navzdory překážkám vyplývajícím z karanténních opatření v souvislosti s onemocněním covid-19.

Atomic potřeboval více prostoru pro globální dodávky lyžařského příslušenství a dalšího sportovního zboží. Dnes je v 60 metrů dlouhém, 26 metrů širokém a 24 metrů vysokém skladu typu silo k dispozici 58 600 skladovacích míst. Kromě skladu s ocelovými konstrukcemi a regálovými zakladači s manipulačními zařízeními na nosiče břemen různých šířek dodal Jungheinrich dopravníkový systém se stanovišti na příjem a vychystávání zboží, řídicím systémem, protipožárními uzávěrami a softwarem. Ručně ovládané vozíky od společnosti Jungheinrich, které jsou v Altenmarktu v provozu již mnoho let, budou nadále používány pro příjem a výdej zboží.

Efektivita vzrostla

Namísto sedmi uliček, které navrhovala projekční kancelář, dokázal Jungheinrich s využitím sofistikovaného systému, který rozděluje krabice do rozměrových skupin a vzájemně je páruje, zredukovat sklad na pět uliček. Systém identifikujte celkem 37 přepravních jednotek různých velikostí, většinou bez krabic nebo přepravek, a ukládá je po osmi nebo deseti jednotkách na jeden regálový oddíl.

Důraz je tudíž kladen na automatizované skladování a koncept chytré dopravníkové technologie. Procesy jsou řízeny systémem Jungheinrich WCS (Warehouse Control System) – součástí 400 metrů dlouhého dopravníkového systému je systém automatické detekce krabic založený na 3D měření a vážení projíždějících krabic. Během kontroly obrysů a třídění také systém prostřednictvím senzorů a několika kamer detekuje vyboulení nebo promáčkliny.

Důležitý je také servis

Pro dlouhodobý úspěch projektu je také rozhodujícím faktorem jeho propojení se zákaznickým servisem.

„Máme decentralizovanou globální síť specialistů nejen v oboru běžné manipulační techniky, ale i pro automatizovaná řešení,“ zdůrazňuje Andreas Ausweger, generální ředitel společnosti Jungheinrich Austria. „V případě potřeby tak můžou servisní technici do společnosti Atomic dorazit velmi rychle. To je důležitý argument, protože pokud je výrobní závod umístěn v centrálním skladu, stojí to společnost peníze.

Související