Automobilka Ford si pořídila dva roboty Digit a plánuje spolu s jejich tvůrcem, americkým start-upem Agility Robotics, zapojit stroje připomínající člověka do vyzvedávání a doručování zásilek.

Firmy oznámily už loni v květnu, že budou společně zkoumat možnosti využití autonomních technologií v užitkových vozech, při skladování a doručování zásilek. Zaměří se i na to, jakým způsobem můžou humanoidní roboti a auta komunikovat vzájemně a se svým okolím. Například dodávky Fordu umí už v současnosti z internetu stahovat aktualizace map a s roboty je sdílet.

Výzkumný tým předpokládá, že Digit bude jako součást doručovací služby dostávat informace i o tom, kde chce zákazník zásilku předat nebo jaké má další individuální požadavky. Během přepravy bude robot složený v nákladovém prostoru auta. Jakmile vůz dorazí na místo určení, Digit dostane povel, aby vzal balík a šel ho doručit.

Pokud narazí na neočekávanou překážku, může poslat do vozidla obrázek a další data. Auto pak tyto informace pošle do cloudu a vyžádá si pomoc od jiných systémů, které robotovi poskytnou další asistenci. Díky nízké hmotnosti by měl Digit vydržet pracovat dlouhou dobu, uvedla společnost bez bližšího upřesnění parametrů.

Online prodej bude dále růst a my věříme, že roboti zvýší efektivitu a dostupnost doručování, řekl Ken Washington, viceprezident Fordu pro výzkum.

Automobilka také zveřejnila video, na kterém robot-humanoid odebere zásilku ze stolu a odnese ji na jiný stůl. Následně si předá krabici s robotickým kolegou.