1. Zvažte potřeby, až poté "sponzora"

Projekty vybírejte zásadně podle reálných potřeb společnosti, ne podle vypsaných programů podpory. Zdánlivě banální úvaha, ale řada podnikatelů se její logikou neřídí. Hrnou se do projektů, které nejsou rentabilní nebo dlouhodobě udržitelné, jen proto, že na ně lze získat evropské peníze. Zpravidla pohoří už při podání žádostí, v horším případě až v průběhu realizace projektů.

Nápady a plány zformulujte do projektového záměru. V něm si stanovte jasné cíle, které konfrontujte s aktuálními technickými, finančními i personálními kapacitami. "Pečlivě zvažte, jaký investiční majetek chcete pořídit a jaký dopad bude mít jeho pořízení do cash flow firmy. My si investiční plán sestavujeme na základě předem ověřených cenových nabídek a zpracováváme si jeho optimistickou a pesimistickou variantu. Neohlížíme se přitom na to, jestli dotaci obdržíme, či nikoliv," přibližuje Alois Holiš ze společnosti Janek. Jeho firma na výrobu košil úspěšně čerpala podporu na rozsáhlou rekonstrukci svého sídla.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.