Vedení obchodů rozhodně není jednoduchou disciplínou. Jejich manažeři musí mít neustálý přehled o aktuálním stavu zásob, aby nedošlo k přeplnění skladů. Nebo musí naopak rychle reagovat na náhlé výpadky u dodavatelů, aby jim dané zboží v prodejně nechybělo. Sledovat je třeba i trvanlivost potravin, které se musí prodat dříve, než se zkazí. Do toho je nutné také průběžně přeceňovat zboží, aby obchod dokázal vítězit nad konkurencí.

Zvláště ve velkých obchodních řetězcích a e­-shopech s takovou prací pomáhá specializovaný software. Logistická oddělení obchodů využívají programy, které samy evidují a řídí stavy skladových zásob. Obchodní týmy zase pracují se softwarem na proměnu cenotvorby, který využívá data výzkumných agentur sledujících ceny různých druhů zboží na celém trhu.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se