Celá desetiletí vládne německému maloobchodnímu podniku Schwarz-Gruppe tvrdou rukou jeho majitel Dieter Schwarz v tandemu s výkonným šéfem Klausem Gehrigem, jemuž naprosto důvěřuje. Dařilo se jim. Rodinný podnik, jehož součástí jsou diskontní potravinářský řetězec Lidl a řetězec hypermarketů Kaufland, pevně zakotvil v první desítce největších maloobchodních společností světa.

Ale dosud velice úspěšný tandem nyní narazil na problém. Dieter Schwarz (79) a jeho partner Klaus Gehrig, který právě dnes, 16. května, dovršil jednasedmdesát let, si opomněli vychovat své nástupce. Takové, kteří by pokračovali v jejich práci a postarali se o další růst ve vysoce konkurenčním byznysu. "Může za to jejich ješitnost, přílišné sebevědomí, opájení se mocí nebo víra ve vlastní nesmrtelnost," poznamenává server Spiegel Online.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru