Aktualizováno: Mastercard po několika hodinách od zveřejnění informací na svém blogu zásadně změnil vyznění zprávy o nových pravidlech pro účtování online objednaných služeb na bázi předplatného. V nové verzi firma doplnila, že se jedná o podmínky výhradně pro služby opakovaných dodávek fyzického zboží, jako jsou balíčky kosmetiky nebo zdravotních pomůcek.

Původní zpráva: Vyzkoušet si nové on-line služby bude bezpečnější a levnější. Karetní asociace Mastercard zavádí nová pravidla pro internetové obchodníky, podle kterých si po skončení bezplatného období nebudou moci automaticky strhnout peníze za první placené období. Nově bude muset přechod na placenou službu potvrdit uživatel.

Provozovatelé on-line služeb budou muset také před každou další platbou uživatele na nadcházející stržení peněz upozornit a každé vyúčtování bude muset obsahovat identifikaci poskytovatele služby, webovou adresu zaplacené služby a informace o tom, jak službu zrušit. Mastercard zatím neoznámil přesný termín, kdy nová pravidla začnou platit, ale jde o aktuální záležitost.

Vedle snahy mít spokojenější zákazníky k zavedení změn vede Mastercard snaha snížit náklady spojené s reklamacemi plateb, které uživatelé považují za neoprávněné. Výraznou úlevu pro zákazníky bude tento přístup znamenat u služeb, které pro zrušení odběru služby vyžadují náročnější kroky – například Wall Street Journal vyžaduje pro zrušení on-line předplatného telefonát v angličtině na linku ve Spojených státech.

Zavedení požadavku na pravidelné upozornění na nadcházející platbu může uživatelům ušetřit peníze za služby, které si předplatili, ale přestali je aktivně používat, platby přitom nezrušili. Protože jde o pravidla, která stanoví Mastercard, budou platit u všech on-line obchodníků, kteří přijímají karty Mastercard. To je rozdíl proti zákonným úpravám jednotlivých států nebo Evropské unie.