Značku Dobrá čajovna podnikatelů Aleše Juřiny a Jiřího Šimsy znají Češi z 25 míst republiky, hlavně z větších měst. Fanoušky čaje oslovila také na Slovensku, v Maďarsku, v Polsku. A od roku 2003 rovněž ve Spojených státech. Tehdy tam vyrostla první pobočka pod názvem "Dobrá Tea". Nyní je v USA osm provozoven a další by mohly přibývat. Dobré čajovny fungují zpravidla jako franšízy, licence k nim vlastní firma Spolek milců čaje.

Podle jejího spoluzakladatele a šéfa Jiřího Šimsy už v Česku není kam růst. Potenciál větších měst, kde by čajovna mohla prosperovat, se v podstatě vyčerpal.

"Vstup do USA sami považujeme za dost odvážný krok, který se ale povedl. Podnikatelé v západní Evropě si neumějí představit, že by měli kupovat franšízu z východní Evropy. Američané jsou otevřenější, nemají takové předsudky," zamýšlí se Šimsa.

Kanaďan v Číně

Přitom expanze směrem do zámoří nebyla tak úplně kalkul Šimsy a jeho společníka Juřiny.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru