Těžká váha z Česka vstupuje do analýzy velkých souborů dat, jež bývá spojována především s internetovými společnostmi jako Facebook či Google. Ty sbírají informace o uživatelích například k tomu, aby jim zobrazovaly reklamu na míru. Stále častěji se však velká data snaží využít i tradiční kamenné obchody. Pomáhá jim český start-up datasapiens založený v roce 2015, který získal nové investory.

Jsou jimi mimo jiné bankéř a manažer Luboš Černý, marketingový expert Petr Pištělák, a také Pavel Bouška, český miliardář známý především díky byznysu s prémiovým jídlem pro psy značky Brit nebo Carnilove. Obě strany se dohodly, že detaily finanční transakce nezveřejní.

Datasapiens bylo založeno čtyřmi partnery, kteří mají zkušenosti s rozvojem obchodní sítě Tesco v Evropě. Podnik dosud fungoval s kapitálem vloženým zakladateli. Brzy začal s expanzí do zahraničí. Dnes působí i na Slovensku, v Maďarsku, Srbsku, Nizozemsku, Švýcarsku a Norsku.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V placené části se dočtete:
  • Komu už datasapiens pomáhá využívat data o zákaznících.
  • Co je to monetizace a jak se s ní pracuje.
  • Které další firmy na českém trhu big data zpracovávají a pro koho.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.