Psal se rok 2009 a společnosti Portsman Group, která dozoruje britský trh s alkoholem, přišla stížnost od rozezleného spotřebitele: "Je naprosto neetické, aby společnost Brewdog propagovala svůj 18procentní Tokyo Imperial Stout. Je příliš silný a pro britské pivaře představuje riziko." Portmans zahájil na základě podnětu šetření a po několika týdnech dal stěžovateli za pravdu. Tokyo Imperial od Brewdogu byl zakázán ve všech britských hospodách a barech. V ten moment vystoupil stěžovatel z anonymity. Ono oznámení napsal šestadvacetiletý James Watt, jedna polovina zakladatelského a vlastnického dua Brewdogu. A to, co ctihodní pánové v Portmansu právě zažili, byla jedna z marketingových akcí tehdy malého nezávislého pivovaru v jeho snaze dostat se na britskou pivní mapu.

O devět let a několik desítek PR akcí později je Brewdog miliardovou společností, jednou z nejrychleji rostoucích značek britského pivovarnictví a vděčným podkladem pro marketingové studie. Dva skotští mladíci James Watt a Martin Dickie vytvořili pivo, kolem něj komunitu a značku, jež v tuto chvíli dobývá anglofonní svět. A míří dál.

Šedesát hospod a barů rozesetých po Británii, severní a západní Evropě a Spojených státech. Dva pivovary ve Skotsku a americkém Ohiu. Pomalu realizované plány na vlastní hotel v Aberdeenshiru s pípou v každém pokoji. Nespočet ocenění z pivních soutěží a veletrhů. Šedesát milionů liber nasbíraných od 85 tisíců drobných investorů. Přes čtyři stovky zaměstnanců. Obrat 111 milionů liber v loňském roce a více než padesátiprocentní meziroční růst. Tržní kapitalizace se pohybuje kolem 1,8 miliardy liber, tedy přes 2,3 miliardy dolarů.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Britský pivovar Brewdog svým inovačním potenciálem značně převyšuje konkurenci.
  • Někteří ekonomové jej proto označují za "Teslu pivovarnického průmyslu".¨
  • Za devět let se původně garážová firma dostala na dvoumiliardovou hodnotu.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.