Co udělat pro to, aby propagační předmět neskončil v šuplíku, ale aby s ním jeho příjemce strávil nějaký čas a zároveň vnímal reklamní poselství? Odpověď zní: podporujte přirozenou lidskou zvědavost a hravost. Lidé chtějí objevovat a zažít překvapení.

Představte si, že vám přijde dárek ovázaný stuhou. Když ho rozvážete, zjistíte, že je v něm krabička, kterou tvoří několik dalších menších krabiček. Díky šikovnému systému lepivých ploch je můžete různě převracet, takže získáte něco jako Rubikovu kostku, jejíž jednotlivé části jsou potištěné reklamním sdělením.

Je pak čistě na vaší kreativitě, jak ideu rozvinete. Můžete zajímavou formou představit produkty a jejich varianty anebo seznámit příjemce s vaším týmem obchodníků.

Anketa: Jaký dárek, který by opravdu zaujal, byste doporučili pro dvě stě lidí? A kolik by to mou firmu stálo?

Arei: Powerbanka 10 000 mAh, stálo by to 80 000 korun, nebo celoplošně plnobarevně potištěný plastový termokalíšek za 47 000 korun.

Jirout reklamní agentura: Záleží na cílové skupině a rozpočtu. Oblíbené jsou Bluetooth reproduktory imitující design špičkových značek. Cenově se pohybují v rozmezí 200 až 700 korun. Nabídla bych i sportovní batoh, například Monte Lema (asi za 330 korun), sportovní lahev Sicilia (cca 125 korun) nebo sportovní rychleschnoucí ručníky (cena dle velikosti kolem 100 korun).

Inetprint: Poměrně neokoukanou novinkou, která budí zájem lidí, jsou kuličková pera s podsvíceným motivem. V těle propisky je zabudovaná LED svítilna, která vygravírované logo prosvěcuje. Při počtu 200 kusů vyjde jedna propiska včetně brandingu a grafických prací na 31,85 koruny/ks (bez DPH).

Reda: Jako dárek pro širokou skupinu v průběhu léta bych doporučila outdoorovou sportovní lahev. V podzimní části roku potěší deštníky, v zimním a předvánočním období by mohl být pro vaši cílovou skupinu balíček s pochutinami doplněn hezkým hrníčkem nebo termoskou. A na jaře, když se všichni těšíme na sport a čas v přírodě, potěší batoh nebo pikniková deka. Jako celoroční dárek potom vidím zápisník s propiskou, který je funkční a má přidanou hodnotu v možnostech potisku. Všechny příklady vás vyjdou přibližně do 200 korun za kus včetně potištění.

Aby byl hravý dojem ucelený, vyplatí se vyladit i samotnou zásilku. Německé grafické studio 99NOs svého času zaujalo originálními nálepkami a razítky, kterými zdobilo všechny poštovní zásilky. Na chlopni obálky se třeba objevil nápis "Z Kolína nad Rýnem s láskou", průhledná izolepa na balíky byla plná typických komiksových bublin a leteckou poštu signalizoval nápis "Výš, dál, až k oblakům".

Zafungovalo to tak dobře, že se ke grafickému studiu nečekaně začali hlásit fanoušci z druhého konce světa. Nadšené ohlasy přišly z Austrálie, Brazílie nebo Kanady. Překvapené studio všem poslalo jako poděkování malý dárek. Kdy jindy se stane, že by sebepropagace vyvolala spontánní nadšení napříč zeměkoulí?

Buďte nápadití

Obecně je nejlepší reklamní plocha taková, kterou má zákazník stále na očích. Úspěšný je příklad německého výrobce reklamních předmětů Brandident. Toho zaujalo, kolik lidí si na pikniky a výlety ve městech kupuje limonády nebo piva ve skleněných lahvích. Ty pak ale musí dopít, protože už je znovu nemají jak zazátkovat. Přišel tedy s náhradními barevnými silikonovými zátkami, jejichž horní plocha může nést firemní logo. Barevné ladění může být prakticky libovolné včetně metalických efektů, stačí si ho nadefinovat podle vzorníku barev Pantone.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se