Ve výloze malého žižkovského obchůdku pod Vítkovem se na věšáku pohupují pánské košile. Ta modrobílá kostičkovaná se jmenuje Foglar, vedle visí fialová s bílými kostičkami, které tu říkají Filla, a ta s drobnými světle modrými kostičkami je Pirk. Právě v této košili pojmenované po známém kardiochirurgovi přišel na rozhovor Jan Moravčík. Spolu s Pavlem Králíčkem vymysleli unikátní systém střihů i názvů košil a začali je vyrábět a prodávat pod značkou John & Paul. Netradiční pojmenování košil má vzdát poctu známým tuzemským osobnostem a zároveň zastřešuje koncept značky. Jsou totiž české − od látek až po knoflíky.

HN: Vytvořili jste vlastní systém velikostí košil i střihy jako superhubeňour nebo chlap jako hora. Proč?

Jan Moravčík (JM): Tím, že jsem hubený a vysoký, jsem na sebe nemohl sehnat košile v Česku ani v zahraničí. Každou košili jsem proto musel dávat švadleně a nechával si ji upravit, což mě štvalo. Tak jsem si řekl, že udělám košile, obleču primárně sebe, a když se to bude líbit mně, tak se to asi bude líbit i ostatním. S tím jsem oslovil Pavla a na první schůzce jsme se domluvili, že do toho půjdeme.

Pavel Králíček (PK): Shodli jsme se, že nechceme klasické konfekční velikosti. Problém byl, že jsme se neměli čeho chytit, neměli jsme žádnou tabulku velikostí. V zahraničí podobné systémy existují, ale nakonec jsme si je upravili sami. Nejdříve jsme vytvořili matici 12 košil a do každé velikosti jsme přidali míry hrudníku, pasu a další rozměry a dali jsme je vyrobit české společnosti ve Strážnici.

John & Paul

Značku, pod kterou vyrábí košile, ale i tašky nebo opasky založili Jan Moravčík (John, na fotu vzadu) a Pavel Králíček (Paul) v roce 2014.

Jan Moravčík (26) pochází z Uherského Hradiště. Předtím než se dostal k módě, založil a vedl společnost Tubosol, která prodává solární kolektory. Má rád motorky, střelbu a golf.

Pavel Králíček (25) vyrostl v Trutnově. V roce 2011 založil blog Pravý gentleman, na který nepravidelně píše dodnes. Má rád chození po horách, filozofii a čtení. Oba nyní dokončují studium na VŠE v Praze.

Značku John & Paul majitelé formálně vložili do společnosti Gentleman Store, kterou vlastní napůl. Pod tímto jménem vedou také e-shop a kamennou prodejnu s pánskou módou, doplňky či kosmetikou.

Firma loni utržila kolem 19 milionů korun, pracuje pro ni osm lidí.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Mladí muži, kteří stojí za značkou českých košil John & Paul, se do výroby vrhli bez zkušeností.
  • Podařilo se jim ale v tuzemsku začít šít košile i s nestandardními střihy.
  • Sami přiznávají, že mají omezený velikostní systém a nedokážou obléct všechny. Mužům v užší cílové skupině ale košile sedí.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.