Více než 85 procent internetových obchodů porušuje zákon o ochraně spotřebitele. Většina z nich používá nekalé a klamavé obchodní praktiky. Informovala o tom Česká obchodní inspekce (ČOI). Její inspektoři ve druhém čtvrtletí provedli 317 kontrol e-shopů, porušení předpisů zjistili ve 272 případech. Celkem uložili pokuty za téměř 1,5 milionu korun.

Obchody často neposkytují zákonem stanovené informace, případně poskytují neúplné nebo zavádějící údaje, které mohou zákazníka při rozhodování ovlivnit. V mnoha případech chybí informace o podmínkách reklamace, o čtrnáctidenní lhůtě pro odstoupení od kupní smlouvy nebo o možnosti řešit případné spory mimosoudní cestou.

Inspektoři se při kontrolách zaměřili na problémové internetové obchody a na podněty spotřebitelů. Ve druhém čtvrtletí ČOI evidovala 1380 spotřebitelských podání týkajících se e-shopů. Většina z nich ale nebyla v kompetenci inspekce, a proto byly předány příslušným dozorovým orgánům.

"Vzhledem k tomu, že se jedná o oblast obchodování, která se stále rozvíjí a spotřebitelé stále více prostřednictvím internetových obchodů nakupují, bude těmto kontrolám věnována zvýšená pozornost i v následujícím období," uvedl ústřední ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru